Technologie 3D w marketingu

Technologie 3D w marketingu

Wykorzystanie nowych technologii w marketingu znacznie rozszerza możliwości skutecznego dotarcia do klienta i przeniknięcia do jego świadomości. Wśród tych, które cieszą się rosnącą popularnością, wysoką pozycję zajmuje technologia obrazu trójwymiarowego. Poznajmy bliżej sposoby jej zastosowania.

3D Mapping

Chcąc zainteresować potencjalnego odbiorcę swoim przekazem, można wykorzystać tradycyjne telebimy czy płaskie – o imponujących rozmiarach – wyświetlacze (ekrany). Z pewnością zrobi to na nich spore wrażenie. Jednak prawdziwy efekt WOW osiągniemy , wybierając nowoczesne technologie, takie jak mapping 3D. Co to takiego? Najprościej mówiąc to przeniesienie wyświetlanego obrazu na bardziej nieregularną powierzchnię jak na przykład: samochód, budynek czy różnego rodzaju elementy krajobrazu naturalnego.

Dzięki temu obraz ożywa, a my wzbudzamy w obserwatorze (odbiorcy) o wiele większe zainteresowanie, niż w przypadku zastosowania klasycznych rozwiązań. Gdzie można zastosować ten typ projekcji? Trudno wskazać ograniczenia tej metody. Mapping Video 3D doskonale sprawdzi się, jako typowy przekaz reklamowy. Może też uświetnić firmowy event przybierając formę prezentacji produktu czy usługi, ale także zaistnieć, jako odrębny pokaz artystyczny z dodatkowym wykorzystaniem efektów dźwiękowych.

Projekcje 3D

Inną formą wykorzystania technologii 3D w reklamie stanowią projekcje 3D. To bardziej zaawansowane rozwiązania, po które z powodzeniem mogą sięgnąć: nauczyciele, projektanci, informatycy, chemicy, architekci czy inżynierowie. Projekcje 3D w każdym z tych wypadków mogą zamienić dany przekaz w pełną silnych wrażeń podróż w głąb prezentowanego przedmiotu. Możliwość wcielenia się w trakcie prezentacji z biernego obserwatora w ciekawskiego widza staje się dla odbiorcy o wiele ciekawsza niż przyglądanie się jej z boku. Projekcja 3D o wiele silniej i na dłużej przemawia do wyobraźni potencjalnego klienta od tradycyjnych form przekazu.

Hologramy trójwymiarowe

Hologram 3 D to jeszcze jedna propozycja wykorzystania technologii 3D w marketingu i wywołania wręcz spektakularnego efektu WOW. Przy pomocy hologramu, można w niestandardowy sposób przykuć uwagę odbiorcy dowolnym produktem czy zaprezentować innowacje, jakie wprowadzamy na rynek. Najczęściej wykorzystywane są tu dwie opcje. Pierwsza z nich to piramida, która służy prezentacji mniejszych obiektów. Wytworzony trójwymiarowy obraz umieszczany jest w specjalnej zabudowie. Druga to hologram sceniczny. Można go wykorzystać, gdy chcemy zaprezentować swój produkt czy usługę większemu gronu zainteresowanych na przykład w trakcie trwających targów, czy uświetniając w ten sposób event. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu technologii trójwymiarowej w celach biznesowych mogła powstać dziedzina, jaką jest marketing wirtualny.

Nowoczesna oprawa większości kampanii promujących i informacyjnych może wpłynąć w znaczący sposób na zainteresowanie produktem czy usługą. Z kolei powierzając przygotowanie i wykonanie ich projektu naszemu doświadczonemu zespołowi, wzrasta znacznie „ryzyko” odniesienia spektakularnego sukcesu przez Państwa firmę. Jest to możliwe, gdyż dysponujemy nowoczesnym sprzętem oraz odpowiednimi umiejętnościami i doświadczeniem.