Efekt WOW w marketingu

Efekt WOW w marketingu

Pozytywne zaskoczenie – to efekt WOW, jaki u klienta ma wzbudzić dobra kampania marketingowa albo event. Efekt ten wydaje się być niezwykle trudny do osiągnięcia dla wszystkich, którzy nie wiedzą jakich narzędzi użyć, aby do niego doprowadzić. Tymczasem to maksymalne skoncentrowanie na odbiorcy i wzbudzenie w nim zaskoczenia jest możliwe, jeśli zastosujemy się do kilku podstawowych zasad.

Czym jest efekt WOW?

Efekt WOW polega przede wszystkim na wzbudzeniu w kliencie zaskoczenia, które przekracza jego oczekiwania. Dzięki umiejętnemu zastosowaniu efektu WOW odbiorcy mają poczucie, że otrzymali dużo więcej, niż oczekiwali od danej firmy. Efekt ten jest więc wartością dodaną do zestawu pozytywnych praktyk marketingowych i może przejawiać się w drobnych działaniach, jak miła obsługa albo ciekawy upominek. Najczęściej widoczny jest w dużych kampaniach marketingowych, które potrafią zachwycić kreatywnością swoich twórców.

Efekt WOW bardzo często wykorzystywany jest także w organizacji różnego rodzaju eventów, podczas których dobre wrażenie jest miarą ich sukcesu. Wzbudzanie efektu zaskoczenia musi jednak być przeprowadzone w umiejętny sposób, aby pomysły zostały zrozumiane przez odbiorców i kampania spełniła swoją rolę. Dobór odpowiednich narzędzi uzależniony jest od branży i jej odbiorców: inne zastosujemy podczas promocji produktu, a inne podczas eventu, którego uczestnicy mogą być bardzo różni.

Efekt WOW polega przede wszystkim na wzbudzeniu w kliencie zaskoczenia.

Dlaczego pozytywne emocje pomagają w marketingu?

W marketingu istnieje przeświadczenie, że emocje potrafią sprzedać wszystko. Dlatego podstawowym filarem akcji promocyjnych wielu marek są właśnie emocje, ponieważ podczas podejmowania decyzji zakupowych jesteśmy znacznie mniej racjonalni, niż nam się wydaje. Bardzo często kierujemy się przede wszystkim emocjami, jakie kojarzą nam się z danym produktem.

Jeśli zatem dana akcja promocyjna nie wywołuje żadnych emocji u odbiorców, nie ma ona sensu, ponieważ odbiorca wykaże się obojętnością wobec danej marki czy jej produktu. Skuteczne działania marketingowe, oparte na pozytywnych emocjach. muszą być jednak dynamiczne i spójne pod względem emocjonalnym. Fascynacja, zaskoczenie, radość, błogość – to tylko niektóre z pozytywnych emocji, których można użyć w działaniach marketingowych. Ich właściwe wykorzystanie pomaga osiągnąć efekt WOW.

Czym można wywołać efekt WOW?

Stworzenie kreacji, która wywoła efekt WOW, wymaga sporej kreatywności i pomysłowości, a także dobrej znajomości odbiorców. Może się okazać, że nawet prosty pomysł pozwoli osiągnąć zamierzony sukces. W przypadku reklam bardzo często jest to dobrze opowiedziana historia, która przemawia do odbiorcy poprzez odpowiednio dobrane emocje.

Nieco inaczej sytuacja przedstawia się w przypadku eventów, podczas organizacji których wykorzystuje się bardzo szeroki wachlarz narzędzi w postaci nowoczesnych technologii multimedialnych. Ich zastosowanie ma zagwarantować wywarcie ogromnego wrażenia na odbiorcy, niejednokrotnie przez całkowite zaskoczenie. Ekrany wodne, lasery, hologramy, projekcje 3D czy ultrapanoramy to tylko niektóre spośród technologii, których użycie może przynieść efekt WOW.

Czy można z tym przesadzić?

Zawsze trzeba pamiętać, że w przypadku działań marketingowych bardzo ważny jest umiar. Kreacja, w której obserwowany jest przerost formy nad treścią, w znakomitej większości przypadków odniesie skutek odwrotny od zamierzonego. Dlatego tak ważny jest dobór odpowiednich środków przekazu do danej kreacji. Jest to szczególnie istotne w branży eventowej, w której reakcje odbiorców są natychmiastowe. Wybór odpowiedniej lokalizacji, cateringu, zastosowanie nowoczesnych technologii oraz świetna organizacja to podstawowe składowe udanego eventu firmowego. Ich dobór musi zachwycać odbiorców.

Nie można przy tym zapominać o najdrobniejszych elementach związanych z organizacją oraz ich spójności. Świetny lokal przestanie robić dobre wrażenie, jeśli catering, jaki otrzymają w nim goście, będzie kiepskiej jakości. Z kolei ultranowoczesne technologie nie wywołają zamierzonego celu, jeżeli obiekt, w którym są one prezentowane, nie będzie przygotowany do ich użycia. Na osiągnięcie efektu WOW składa się zatem wiele czynników, których równowaga może być osiągnięta wyłącznie dzięki odpowiedniemu wyczuciu i doświadczeniu twórców działań marketingowych.

Wywołanie efektu WOW

Svoboda to firma, która pomoże Ci osiągnąć efekt WOW. Naszym klientom oferujemy:

  • 3D Mapping – multimedialne projekcje, podczas których na trójwymiarowych obiektach wyświetlane są statyczne obrazy, dopasowane do kształtu obiektów. Często projekcjom takim towarzyszy również odpowiedni dźwięk.
  • Ekrany wodne – widowiska typu światło-dźwięk, bardzo mocno naśladujące holografię. Dzięki systemowi pomp tworzona jest płaska ściana wody lub mgiełka, na której wyświetlany jest obraz.
  • Laser show – spektakularne widowiska, które prezentowane są najczęściej w plenerze. Za pomocą laserów możliwe jest stworzenie atrakcyjnych wizualnie animacji, silnie oddziałujących na zmysły odbiorców.
  • Hologramy
  • Projekcje 3D
  • Ultrapanoramy
  • Technologie interaktywne